Chlupaté logo, vtipná zvířecí kampaň: Startuje léto plné změn

Malá velbloudí slečna Odetka dostala jméno krátce po narození díky adopci.  Foto: Miroslav Brtnický
Velbloudí slečna Odetka je novým miláčkem zooparku
21.6.2018
Safari_10
Safari expres jezdí každý den, v pátek a sobotu i večer
7.7.2018
Zobrazit vše
Ředitelka zooparku Věra Fryčová a náměstek primátora David Dinda představují novou vizuální propagaci chomutovského zooparku.

Ředitelka zooparku Věra Fryčová a náměstek primátora David Dinda představují novou vizuální propagaci chomutovského zooparku.

Hladová panda na autobusových zastávkách, růžový plameňák na lavičkách, mlsný tuleň na plakátovacích plochách. Na začátku prázdnin zaplaví reklamní plochy ve městě kreslená zvířata. Chomutovský zoopark tím odstartuje léto, během něhož po mnoha letech promění svou tvář.

Nové "chlupaté" logo zooparku.

Nové „chlupaté“ logo zooparku.

Na první změnu došlo hned v pondělí 2. července, zoopark představil své nové logo (vpravo). Hnědý symbol zubra nahradil jednoduchý nápis Zoopark Chomutov, přičemž základní písmena jsou graficky ´obalená´ zvířecí srstí. Základní barevnou kombinací je bílá s černou, logo je však možné vidět v nejrůznějších barevných provedeních.

Ještě během léta se nová image zooparku projeví přímo v areálu. V nové výtvarné stylizaci budou vyvedeny všechny informační tabule u expozic zvířat. První už je dnes k vidění u tuleňů (foto dole), další budou následovat.Na první změnu došlo hned v pondělí, zoopark představil své nové logo. Hnědý symbol zubra nahradil jednoduchý nápis Zoopark Chomutov, přičemž základní písmena jsou graficky ´obalená´ zvířecí srstí. Základní barevnou kombinací je bílá s černou, logo je však možné vidět v nejrůznějších barevných provedeních.

Obnovou projde také informační systém. „Už je hodně zastaralý a návštěvníkům při orientaci v areálu moc nepomáhá,“ říká ředitelka Věra Fryčová. Jak dodala, do budoucna chce zoopark frekventovaná místa v areálu obohatit rovněž o moderní architektonické prvky.

Během léta zoopark spustí nové webové stránky a programátoři pracují také na speciální mobilní aplikaci.

Informační panel u bazénu tuleňů je první, který je vyveden v novém grafickém zpracování. Brzy přibudou další.

Informační panel u bazénu tuleňů je první, který je vyveden v novém grafickém zpracování. Brzy přibudou další.

A proč to všechno? „Vizuální prezentace zooparku byla už několik let strnulá, nemoderní. Tabule u expozic přestávaly být čitelné a nemělo smysl je pouze obnovovat. Bylo zapotřebí realizovat v tomto směru změny, která zoopark zatraktivní,“ vysvětluje svůj pohled náměstek primátora David Dinda. Navíc přidává také ekonomický důvod, který změnám předcházel: „Zoopark musí hledat příležitosti, které generují finanční prostředky pro jeho rozvoj. A takovou příležitostí nepochybně je prodej dárků a upomínkových předmětů v atraktivním designu.”

Zvířata zmíněná v úvodu jsou mimochodem jedna z těch, která budou novou image zooparku symbolizovat. A objeví se na mnoha propagačních předmětech. Na stole můžete mít třeba hrnek s medvědím heslem „Největší tlapa v okolí“. Na sobě tričko s pandou okusující bambus a nápisem „Tohle žeru“.  A věčným vtipálkům se bude určitě nejvíc líbit kunovitá charza s lišáckým vzkazem „Já to nebyla…“

Propagační předměty už jsou k dostání v krámku na horní bráně.

 

Plakáty se zvířecími minipříběhy, které změnu vizuální prezentace zooparku doprovázejí.

Plakáty se zvířecími minipříběhy, které změnu vizuální prezentace zooparku doprovázejí.